vilda blomster står stoltast

By: tomas

Sep 30 2010

Category: höst, växter

Leave a comment

vilda blommor växer inte så som ni planterade blommor gör, konstaterade jag fromt och högt så att det hördes till balkongen ovanför bakom mig men du behöll din pos med kransar, pistiller och blad och så vidare utan att ens låtsas om att jag hade uttryckt en viktig tanke som berörde min uppfattning om hur saker och ting faktiskt är,

vilda blommor är mycket stoltare än ni, även om ni verkar vara stoltast av alla är det så att ni är ganska löjliga för ni klarar er ju inte själv direkt, gör ni?

tystnad, förutom vinden som blåste förbi och katterna som bråkade bredvid och under och runt bordet som en liten bit bort ifrån där jag stod och pratade med blomman vid mina fötter.

hm.

vet inte riktigt om jag når fram till dig, det brukar vara så oftast. att jag inte kan prata med planterade blommor, det är för att ni är så högfärdiga i eran löjliga storprakt, ni som inte ens skulle överleva en vinter om ingen planterade om er.

annat är det med vildblomster, de lyssnar och de säger minsann de finaste sakerna tillbaks till mig, de förstår mig minst lika bra som jag förstår dem,

så det så.

SÅ DET SÅ!

SÅ DET SÅ!!!

SÅ DET SÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!

Leave a Reply

